Saturday 5 October 2013

Kehebatan ESP ~ Soy Protein Isolate Powder

SHAKLEE merupakan syarikat yang pertama mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Pengasingan protein yang pertama ini telah dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal tahun 70-an. ESP-Soy Protein Isolate Powder ini telah  dan pun diiktiraf seluruh dunia dengan kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein tinggi yang pernah dihasilkan.

Produk kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah.
Fakta yang menarik ialah setiap 850g ESP (satu canister) terhasil daripada 30kg kacang soya terpilih dan ia merupakan  sumber tenaga segera yang boleh bertahan lama.

ESP dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber  vitamin dan 4 sumber mineral yang  sesuai dengan semua peringkat umur.

Satu hidangan ESP adalah bersamaan dengan dua kali ganda daging,empat kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.


Manfaat Utama ESP

  • Awet muda~ asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain
  • Baik untuk hormon ~kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, yang mana fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan kadar kolestrol, mencegah osteoporosis dan sakit jantung
  • Baik untuk prostat ~ Genistein yang terkandung dalam kacang soya telah terbukti dapat mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  • Kulit remaja ~merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan keseriaan kulit dan kepejalan otot, mempercepatkan penyembuhan luka dan memudarkan kesan parut
  • Pembekal tenaga ~ membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia sangat baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsomnia dan stress.
  • Membaiki pigmentasi ~ membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, memperbaiki pigmentasi,kedutan dan kesan penuaan.
  • Membaiki memori ~ meningkatkan kualiti memori, kecergasan, keupayaan seksual dan rangsangan.


Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit

Nak order? Nak dapatkan harga istimewa? jom hubungi saya
call/ sms:  019-9741794
pm FB  : Liss Nurr

No comments:

Post a Comment